Richard Gere főszereplésével készült el ez a remek film. Illetve majdnem remek - mert a befejezésre nem volt idő/pénz/szándék - vagy ötlet? Hát nem is tudom, talán az utolsó.
Tudjátok, ez az a tipikus párbeszéd, hogy "Te, mi legyen a vége? Megmeneküljön vagy bűnhődjön?" "Nem tudom baszod. Szerintem ne zárd le, aztán majd azt mondjuk rá, hogy művészi, mert nyitva hagytad!" "Király!"
A sztori egyébként viszonylag érdekes, van benne ármány meg szerelem. De akkor röviden le is lőném a poént:
Van egy gazdag ipse, aki elsikkasztott egy csomó lét a cégétől, hogy bányát vegyen magának Oroszországban. A biznisz sajnos befuccsol, így a hiányzó összeget okosan elkönyveli, a céget meg kiárulja. A másik szálon viszont a nejét is megcsalja. És itt jön a tuti: véletlenül megöli a csajt egy autóbalesetben, a tett színhelyéről meg lelép. Innen már csak két választása lehet. Vagy a csaj megölése miatt dugják dutyiba, vagy a sikkasztás miatt. Viszont ha nem derül ki, hogy őmiatta halt meg a szerencsétlen némber, akkor esetleg el tudja adni a céget, és mindkettő ügyet megússza.
Sok remek fordulat után ki is tud mászni a slamasztikából, és ez tetszett is a filmben. Csakhogy a neje a végén megzsarolja, hogy vagy ráírja az összes vagyonát, vagy beköpi a zsaruknak.
És ennyi. Nem tudtuk meg, hogy végül erre kitalált-e valamit. Hát öregem, nagyon ideges lettem. Itt van egy tényleg jó film, ahol többször váltasz polaritást, mint a váltóáramú elektromágnes, egyszer azt akarod, hogy dögöljön meg ez az önző szemét csúcsgazdag fazon, máskor meg azt kívánod, hogy rózsaszín betűkkel írják ki a végére, hogy "Happy End". Aztán elcseszik. Nagyon kár érte.
Nem tudok felhozni mentséget. Nincs katarzis, pedig a film végig azt ígérte. Művészfilmnek nagyon halovány, mert csak 10 másodpercig művészkedik. Hollywoodinak meg kevés ez a lezárás.
De azért ajánlom, mert most csak a Nejem, nőm, csajom van helyette, amiről az első percben kijöttünk. Erről majd írok később.
Összegzés: 6/10